Ik kan niet anders zeggen, het was heel erg leuk. veel oefeningen
gedaan, ook wel weer wat gebrainstormd en veel meer stukjes gecreëerd
dan op de normale woensdagavond (al had ik eigenlijk nog meer productie
verwacht, maar ik vond het al moeilijk zoals het was…). Ik verwacht
dat ik heel erg van de hak op de tak zal gaan, maar ik zal proberen het
leesbaar te houden.

Cabaret is best fysiek. Als je er een heel weekend mee bezig gaat
heb je dus uitgebreid de gelegenheid om het fysiek ook behoorlijk op
peil te krijgen, dus er werd wat af geoefend, dansclinic van Femke,
ademhaling met beweging van Alexander, fysio van Liesbeth en nog wat
van dat gedoe. Resultaat: spierpijn en een zalig afgepeigerd gevoel
zondagavond.
Schrijven is leuk, soms ging het wel wat moeizaam, soms ging het op de
laptop (maar eigenlijk vond ik die niet optimaal; het is wel
makkelijker om een volgorde te veranderen, maar met potlood en papier
voelt spontaner). Bij één stukje ging de samenwerking te moeizaam en
schreven we uiteindelijk allebei een ander stukje over hetzelfde
onderwerp, geen van beide was echt goed helaas. De samenwerking met
Wendy was wel heel leuk, om te doen en het resultaat mocht er ook wel
wezen, dus dat was wel lekker. Een volgende keer dat ik een idee heb
moet ik gewoon iemand die ik daar geschikt voor acht aanschieten voor
samenwerking, dat werkt echt.
Over Blikkie. Zoals je misschien al zag heb ik de Blik uit de titel van
deze pagina gehaald. Dat heeft een reden. Bijnamen kies je niet, die
krijg je, maar je kunt de mate waarin je bijnaam wordt gebruikt vast wel
een beetje be�nvloeden, dus dat ga ik proberen. Waarom dat dan? Mijn
moeder probeert het al jaren, en wordt met veel plezier genegeerd
wanneer ze vraagt naar Remco op de flat. Pas terug kreeg ik van
Liesbeth dezelfde klacht, maar toen ging ik voor de verandering eens
nadenken over mijn beeld van die bijnaam en ben tot de conclusie
gekomen dat er aan die bijnaam een onderworpen houding past die ik
eigenlijk achter me wil laten. Laat ik de promotie dan maar eens wat
afremmen.
Hints! Hints is een ideaal spel. Alles wat je ervoor nodig hebt is een
paar velletjes papier, pen en wat mensen om het te spelen en je hebt
hilarisch vermaak. Punten zijn voor watjes, dat was toch al nooit het
doel. Dat was dus de vulling van de zaterdagavond. Eerst maar een
lasagne wezen bakken, die toch wel thuis hoort in mijn top 5 van goede lasagnes, maar een
volgende keer maak ik hem wel weer met spinazie. Sowieso was het eten
over het weekend echt vet goed, zaterdagmiddag pizza van Liesbeth en
zondagmiddag twee salades van Liesbeth (��n met noten en ��n met blauwe
kaas, mjum). Het chinezen zondagavond was dan eigenlijk een anticlimax,
maar wel erg gezellig. Na twee potjes Maffia! was helaas de tijd van
gaan gekomen, want ik moest werken.
Ik weer niet wat het is, maar voor het werken uit had ik voor het eerst
in maanden spontaan naar huis opgebeld, werd wel gewaardeerd geloof ik
:-)

