Hard en vrolijk, dat is wel ongeveer de toon van de Hardheid.
O ja, en ik heb er een CD van, en ik heb het zelf gepromoot bij een
huisgenoot. Niet meer dan logisch dan dat Pivo en Claudia me meesleuren
naar de Atak om aldaar het
concert te beluisteren en het was vet, hard en vrolijk zoals het hoort
met Ska. Het belangrijkste onderwerp, bier (Grolsch, Hertog Jan of
Brand), kwam ruimschoots aan bod en ook andere irritaties als
terroristische buurmannen en kutmuziek werden niet uit de weg gegaan.
Ook het voorprogramma was best leuk, alleen jammer dat ze iedere keer
een behoorlijk leuk intro neerzetten dat na een seconde of 30 overgaat
in weer precies hetzelfde ska-geluid. Wel één met veel energie en
wederom niks voor mijn moeder, al was het alleen maar vanwege de
trekzak.

Waarom ik na zo’n optreden weer om 8.30 opsta weet ik niet, maar ik vond zo’n bioritme wel prettig…

