Met dank aan Joost:

List 5 reasons why you are a geek. And make them good reasons. Justify
them. Explain them. Be loud and proud about how big of a geek you are!
Then pick the 5 biggest geeks you know and have them do the same.

Komt ie dan he?

1) 10:44:05 up 88 days, 15:28, 3 users, load average: 0.04, 0.03, 0.00

Ik draai een weblog op mijn eigen server. Afgezien van enige
experimenten is ie retestabiel en betrouwbaar. Dit terwijl ik het net
zo goed bij een willekeurige weblogboer kon parkeren.

2) Ik heb een voorkeur voor software die ‘anders’ is. Ik MSN vanuit een
dos-achtig venster, bewerk plaatjes in de Gimp, doe zo veel mogelijk
dingen in openoffice en ben er nog trots op ook. Om een bizarre reden
vind ik apple software dan wel weer ok�, al is quicktime irritant, maar
apple software is dan ook gewon extreem eenvoudig.

3) Gadgets. Ik vind gadgets eindeloos fascinerend, van hip tot retro. Ik heb me dan ook prima vermaakt met deze site. Hoog op mijn verlanglijstje? De Pokia! (die een huisgenoot zelf in elkaar heeft gesoldeerd)

4) Ik ben over het internet verliefd geweest op iemand die ik nog steeds nooit heb ontmoet. Geen uitleg nodig verder.

5) Idiocrasies. Ik heb een aantal passies die allemaal redelijk sterke
in-crowd trekken hebben. Namelijk podium geek (one time at bad camp).
Computer geek (al wordt mijn expertise tegenwoordig nauwelijks benut).
Design geek (ik kijk bij het lezen van een boek ook naar lettertype,
afbreekstrepen etcetera) en vast nog wel meer dingen

Ik ken alleen niet nog 5 nerds die regelmatig een weblog bijhouden,
maar bij deze vind ik dat Raoel, Joost P., Matthijs en Helena een
poging mogen wagen.

