Lieve fiets,

 Je was mijn vriend, mijn makker, mijn kameraad, mijn trouwe buddy. Samen zagen we storm, regen, mooie vrouwen, op defect licht controlerende agenten en die boom. We lachten, we huilden, we gingen naar school, we haalden boodschappen. Jouw sleutel was bij mij in goede handen en ik voelde me altijd veilig met jou in de beurt. Die dagen zijn helaas voorbij.

  • Jouw voorvork was krom
  • Je voorspatbord zat los
  • Je verlichting was improvisorisch vastgeknoopt
  • Je ketting was verroest
  • Je liep anderhalf keer zo zwaar als iedere andere fiets
  • Je ketting kon niet meer behoorlijk opgespannen worden omdat je achteras was dolgedraaid
  • Je jasbeschermer is kapot
  • Je liep op de terugweg een klapband op

Anderen noemden je een gevaar op de weg, ik vond je lief. Vaarwel. Ik zal je zadel koesteren.

