Stel je hebt vakantie en je hoeft een dag lang niet in de bios te werken. Wat doe je dan? Juist! Naar de bios gaan om een film te kijken. En de film van vandaag was Narnia. De trailer was erg cool, dus dan hoop je dat de film navenant is. Dikke vette pech voor de kabouter. Ik zal er niet al te diep op ingaan, maar er waren een paar dingen die echt te lelijk waren voor woorden. Het lelijkst vond ik een deel van het compositing werk. Het is echt lang geleden dat ik me ergerde aan bluescreenwerk, maar ik vond de figuren er hier zo nu en dan wel heel lelijk in staan. Daarnaast ergerde ik me aan de pratende leeuw. Dat zag er niet uit, ook al klopt het qua beweging van de mond best aardig. Leeuwen kunnen niet praten, en hun mond is er duidelijk niet op gebouwd. Laat die mond dan ook niet zien. Die kinderen kunnen niet acteren. Dat kunnen kinderen wel vaker niet. Daarom zijn er screentests uitgevonden of, als je persé deze kinderen wilt: regisseer ze dan beter. Volgens mij was er meer uit te halen door een betere mensenregisseur. De laatste en grootste fout was timing. Ik weet te weinig van film om mijn vinger er echt op te kunnen leggen, maar het ritme van de film klopte niet. De openingssequence was te lang en ook erna liepen heel goed bedoelde overgangen net mis omdat het ritme niet klopt. Peter Jackson had beter geweten hoe met zo’n spectakel om te gaan.