Het is al weer even, om niet te zeggen lang, geleden dat ik iets heb gepost en het is dan ook meer dan hoog tijd om hier weer eens iets neer te schrijven. Om met het begin te beginnen barst ik maar los over Elastiek. Vorig jaar deed ik dat met camera, maar om redenen van camera van meer dan een kilo was ik er deze keer niet aan begonnen. Ik moet zeggen dat het nogal wennen was; een camera is toch wel heel fijn om in handen te hebben en ik keek de hele tijd naar dingen meet een fotografieoog. Toch was het een bijzonder geslaagd festijn. Spinvis helaas gemist omdat het op zaterdag was, maar er was nog veel dat het goed maakte. De grootste onverwachte meevaller voor mij was wel Daniël Lohues. Die man was op en top blues. Dan wil ik toch nog even terug komen op camerageweld, want de dSLR’s waren niet van de lucht, vooral x0D’s en 3x0D’s en een verdwaalde Nikon. De gemiddelde eigenaar van zo’n camera is een kalende man die meer geld dan verstand van fotografie heeft, zo dag ik iemand op meer dan 10 meter van het podium staan die een foto in probeerde te flitsen met de opgebouwde flitser. Jammer, maar hij had ook een ingebouwde automagische stand aan staan. Wie weet leert ie het ooit wel, maar eigenlijk dient de camera van zo’n prutser direct in te leveren bij ondergetekende :D. Wel apart trouwens zo’n 350D, die hebben het informatiescherm achterop de camera in plaats van bovenop. Maar laat ik niet meer woorden verspillen aan die camera’s, bij langer vasthouden zijn ze misschien de moeite waard, maar toen ik die van Jan in handen had snapte ik hem gewoon niet. Nog een laatste ding over camera’s; ik kwam vandaag nog een artikel tegen over HDR in photoshop CS2 en het lijkt me wel een leuke tool om een keer mee te spelen, de tutorial staat hier.

Theatersport, theatersport, theatersport

Verder ben ik de afgelopen week ook nog best leuk bezig geweest met theatersport. Het begon donderdagavond, toen ik rechterde bij de wedstrijd tussen Blaufinger en de vergevorderden van Pro Deo (waar ik ook de poster voor had gemaakt). De poster overtrad wel één van de belangrijkste regels van DTP, maar volgens mij trok ie wel genoeg aandacht om desondanks effectief te zijn. De wedstrijd rechterde ik naast de theatersportkanonnen Ruud en Moes, dus ik claimde gelijk de post amusement, want een vorige keer bij de vergevorderden was het me al opgevallen dat techniek welhaast onmogelijk is. Volgens mij ging het wel goed en gaf ik wel terechte punten. Pro Deo greep dan ook gelijk de kans om met een traditie te breken en te winnen en dat was ook wel terecht. Vrijdag was het toen tijd voor les en omdat het zulk mooi weer was deden we dat gemengd en in de open lucht. Na een veel te dominant ingezette eerste scène ging het zowaar goed, met name over de scène waarbij ik alleen maar Piet probeerde te versterken werd het interessant, maar ik vind Talitha dan ook een hele prettige tegenspeelster dus dat helpt ook vast. In de avond kwam toen de vraag of ik misschien de volgende dag wilde invallen bij het Twents Theatersport Toernooi in het allstars team. Ach ja, waarom niet. Een lekke band later kwam ik alsnog bij het vestzaktheater waar ik kennismaakte met twee van mijn medespelers. Een uurtje later stonden we nauwelijks opgewarmd op de planken en gezien de omstandigheden ging het nog niet slecht. We hadden veel plezier, weinig niveau, en best veel energie, waardoor we zowaar een wedstrijd wonnen, van Pro Deo als ik het me goed herinner. Hoe dan ook, het was een geslaagde dag.

Flickr op

Na er door Leo op gewezen te zijn ben ik maar eens naar flickr wezen kijken en overweeg serieus een pro account te nemen. Onbeperkte backup van foto’s met een uploadlimiet van 2GB per maand voor $25 per jaar is niet heel verkeerd. Nog even over nadenken maar.

Volgend weekend

Komend weekend wordt nog druk, vrijdag theatersportles, zaterdag ouders en ‘s avonds Arne huiswarmen en dan zondag nog werken. Nou ja, ik zal het wel overleven.

