Vorige week al opgeschreven, maar vandaag pas geblogd:

Ik ben vorig weekend naar het OGD strandfeest geweest en het viel niet tegen. Er waren weliswaar wel wat wolken, maar er was ook veel zon en golven. Wat zeg ik? Golven! Grote bulderende golven die je omver werpen en meesleuren. Op zich was het wel typisch dat ik de hele Enschedese delegatie was maar eigenlijk kon je dat ook nog wel een beetje verwachten. De hele Enschedese afdeling kent nog maar een medewerker of tien en Scheveningen ligt nou eenmaal aan de andere kant van Nederland.

Maar dat doet er niet toe. Juist daardoor werd het makkelijker, wat zeg ik, bittere noodzaak om te socializen met mensen die ik nog helemaal niet kende. Op zo’n gelegenheid komen onderwerpen aan de orde als: effectief netwerken (op twee manieren), waarom SLES 10 niet ondersteund wordt door Oracle, WoW vs. EVE online, fysiotherapie, hoe iemand met zijn moeder de boot van Marseille naar huis aan het varen was geweest omdat zijn vader was overleden en olijven.

Zoals ik al zei waren de golven geweldig en ik kon ze dan ook mooi gebruiken om mijn net gekregen zwembroek op de proef te stellen. Het doet me genoegen mee te kunnen delen dat ie het deed, dus ik hoefde niet in blote kont terug te lopen :D

Ook de barbecue was goed. Het vlees was niet bijzonder veel, maar wel lekker, en er waren volop lekkere salades met heel veel lekkere olijven en andere lekkere dingen. Al met al niet bijzonder vegavriendelijk maar alle vegetariërs zijn toch raar :P. Het mooie aan nerds is dat ze na het eten prima een potje kunnen schaken en op het moment dat het schaakspel een paar meter bij een paar meter is kun je er gezellig omheenstaan en met zijn allen commentaar geven.

Tot slot kwam er ook nog een gesprek op gang over rollenspelen, want uiteraard waren er ook de nodige D&D geeks (met als shirt: I’m not a geek, I’m a level 12 paladin) en wat bleek: die met dat shirt was een LARP-er die me nog uitschold omdat ik Joost Kroes’ printfaciliteit ben en er uit mijn printer daardoor nogal eens documenten zijn gerold die hij daarna met veel pijn en moeite moest vertalen. Het is zelf zo erg dat hij op het eerste door Joost georganiseerde event zijn vriendin (heel lief en net zo geek) heeft leren kennen. Na ruggespraak met Joost ben ik tot de conclusie gekomen dat hij Sna moet zijn, want er waren zoveel onbekende gezichten dat ik niet echt namen ben gaan vragen en onthouden :-)

De conclusie van de dag: wat is de wereld toch klein en wat was de dag goed. Just my kind of geek.

